03 January 2013

.Mesir aku datang (part 1)

assalamualaikum..
apa khabar semua..? alhamdulillah, update kalini nak citer pasal perjalanan saya dpd Malaysia ke Mesir iaitu 4 bulan yang lalu..kehkehkeh..

waktu bertolak : 4 Sept 2012, 10 malam waktu Malaysia
wah, xyah citerlah, mesti ada adegan menangis2 bagai..first time berpisah dgn family dlm jarak yang jauh..mak kata "tulah, dulu mak suruh duduk asrama xnak, at least bolehlah mak belajar berpisah"..huhu..betul juga kan..tapi sorry mak, x nak duduk asrama, x best sebab nak tengok muka mak hari2, dpt juga pahala..hehe..

saya naik egypt air..dlm 12 jam kot baru sampai sebab ada transit kat Bangkok 1/2 jam..transit kat Bangkok sangat menyeramkan..sebab pemeriksaan dia sangat ketat..muka2 petugas garang yang amat..senyum pun xde..sobsob..paling best, saya pakai kasut boot..time dia nak scan kasut tu tetibe berbunyi..aduh, serammmmm..dah macam penjenayah sorokkan pistol dalm kasut..haha..cuak memang cuak..tapi kita x salahkan, buat muka selamba jelah..padahal dlm hati, Allah jelah yang tahu..kihkih..

waktu sampai : 5 Sept 2012, dlm 4++ pagi waktu Mesir
alhamdulillah, perjalanan semua berjalan lancar..sampai Cairo Airport, macam x caye pun ada, macam mimpi pun ada..aduh, perasaan bercampur baur..sebak, sedih terpaksa tinggalkan keluarga kat benua asia sedangkan kita di benua afrika..wah, lain benua sudah..dalam masa yang sama gembira juga sebab cita2 saya akhirnya tercapai nak jejakkan kaki di Mesir dan menuntut ilmu di bumi yang penuh barakah ni..memang x dinafikan, time mula2 dtg sini dulu, kita x fikir sangat pasal keluarga sebab sangat sibuk dengan nak kemas rumahnya lagi, nak orientasinya lagi, nak jalan2 kenal tempat  lagi dll..tapi bila dah masuk minggu kedua ketiga, mak abah, nak balikkkkk..hehe..

masa mula2 sampai tu, ingatkan Mesir ni cantik..rupa2nya kotor..hehe..xdelah kotor mana, tapi kotorlah..cantik lagi Malaysia kot..senior2 ada cakap, seburuk2 rumah di Malaysia adalah secantik2 rumah di Mesir..wahh, ini saya kurang setuju..huhu..rumah sewa saya di Mesir ni sangat besar dan ok je..katil2 besar (ikut saiz orang Arab)..saiz Queen di Malaysia adalah saiz super single di Mesir cuma kecik sikit lah..dapat bayangkan x..? woo, memang besarlah..boleh tidur 3 orang Malaysia lagitu..mungkin senior maksudkan dinding2 dia kot..ya, memang kotor dan nazak..tapi kalau bab lain, alhamdulillah ok SELEPAS KEMAS..hehe..bersepah betul rumah Arab ni..ada ke nak bagi sewa kat orang tapi kebersihan langsung x dijaga..mentang2lah rumah kat sini terhad dan dia tahu kita xde pilihan lain..ish23..!! ^^

ok2, saya faham, mesti anda julingkan baca entry panjang2..meh2 tengok gambar pula..kihkih..lepas tu, kita sambung kisah di part 2 pula..masih banyak lagi kisah adventure yang x diceritakan lagi niii..assalamualaikum..^^



nak sampai dah..^^
makanan dia sangat sedap dan menyelerakan..^^
tpt tunggu bagasi
ruang tamu
katil super single
orang Arab minat spongebob..pelikke..? biasaje..kehkeh..padahal...tettt..

No comments:

Post a Comment